Bismillah...Asslmkm wbkth..

Tidak banyak yang ingin diceritakan, entri kali ni banyak gambar, sebab image/gambar lebih berkesan daripada kata2, pembaca2 boleh menilai sendiri, apakah yang anda rasa bila berada di tempat kami? Speechless kan? Buat yang balik raya, marilah berkongsi kegembiraan dengan kami di sini...thehehehehe...

Entri kali ni cuma nak berkongsi pengalaman jalan2 pada hari raya ke-4 ke dua buah tempat di Bogor: Taman Safari dan Taman Bunga. Kami mengucapkan terima kasih buat Moestoporian yang sudi join aktiviti anjuran PKPMI-CJ ini, dan terima kasih kami yang tak terhingga juga kepada PKPMI-CJ dan Aizah, Biro Perhubungan di Moestopo, yang sudi menguruskan kelancaran proses ini buat anak2 Moestopo. Segala kekurangan dan kesulitan harap dimaafkan, kami percaya semua pihak dapat bersyukur dan berpuas hati.

Sedikit cerita seputar aktiviti ini, bayaran yang dikenakan tidaklah begitu mahal, Rp 100k sahaja, justeru sangat wajar untuk mereka yang tak balik beraya untuk tidak melepaskan peluang ini, berbaloi denga bas Pariwisata tidak ber AC (alhamdulillah, sampai juga ke destinasinya) dan '2 meals' yang enak. Kami berdepan dengan kemacetan (traffic jam/congestion) yang agak berat dalam perjalanan pergi dan balik.

Ketika kami di Taman Safari, kami menggunakan kenderaan sepenuhnya untuk bergerak, jadi pantasan, gambar yang diambil agak 'blurr' sebabkan bas yang bergerak (alasan), kami hanya boleh mengambil gambar haiwan yang bebas berkeliaran melaui tingkap bas, seterusnya kami ke Kebun Bunga, keadaan kurang megizinkan pada mulanya sebab hujan agak lebat, tapi reda semula selepas beberapa minit. Sekali lagi maaf dipohon sebab gambar yang di upload di blog ini hanyalah gambar sekelompok wakil Moestoporian yang turut serta dalam lawatan ini, kerana itulah hakikat lawatan kami, secara berkelompok (kalau ada request utk mengupload gambar adik2 yg lain di sini, silalah hantar gambar anda).

Entri kali ni banyak gambar, tujuannya, utk berkongsi perasaan yang tak dapat diungkapkan secara verbal mahupun tulisan bersama anda semua, semoga lebih ramai yang berminat nak mengunjungi kami di bumi Indonesia ini =P, dan terbukti Indonesia memang mantap ...hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri. Untuk melihat album Moestopo, boleh dilihat di Album Picasa, anda boleh klik pada slideshow di ruang sebelah ini, atau klik di sini. Terima kasih, Selamat Liburan, jangan lupa pekerjaan rumah ya!!heehe..


Maintain je singa ni control macho..

Admin @ tasik di Taman Jepang Kebun Bunga

Ni harimau merek ape ye? Bagitau jap..

Jerapah lagi kencan niii...

Dah namanya zirafah..Memang la tinggi..

"Aiseyh...glamour juga aku rupa2nya, tak pe lah, tau la aku handsome"...

"Action... aphal la manusia2 ni, mcm tak pernah tengok aku dalam TV je..kang kalau terkeluar dari tingkap bas tu jadi makanan aku kang baru tau,"

Zebra dok tengah discuss nak ambil ke tak carrot yang manusia2 ni bagi...

Seladang ke ni? Yang pastinya species lembu kerbau, tetap maintain ngan tanduknya tu..

Rusa..

Llama bertempek kat mobil..Llama la yang paling bagi respons bila orang bagi makan..

lagi Llama...agaknya mereka ni kuat makan

Badak hipo..."Malasla aku nak mencapub, baik aku tido je lagi asyik,"

Unta

Gajah kutip derma from car to car

Err..ni hewan apa ya?

Ni pun taktau nama tapi species beruang la

Beruang.

Tiger..."eh, korang betul ke aku ni dijenamakan untuk biskut??Apela korang...biskut je mane leh jadi cam ni..."

Harimau putih

Buaya...

Err..
di Taman Bunga

mahu tapi malu...Hai gajah,,

Erm..PE, Aizah, Wani, Che Wan, Hani- antara species Homo sapiens yang boleh ditemui di Taman Safari

Orang Utan

Elephants

Kaktus @ Taman Bunga

Welcome to Kebun Bunga de Puncak de Bogor

Bujang2 Moestopo ..kui3

Selamat Datang ke Taman Jepang

Jam gergasi

Flower Princess..

Nikmatnya andainya aku berada di syurga, pasti jauh lebih best dari ni..

Kemacetan yang membuang waktu kami..Sambil tu kami dok discuss apa yang kita boleh buat utk elak kemacetan macam ni? Antara idea yang dilontarkan oleh bakal perancang kemajuan bandar dari Moestopo adalah car pooling dan pembinaan subway..(idea basi..keh3)

Sorry, 5 dara pingitan ngah mencapub..

Muka2 tourists

Sekian dulu buat kali ini. TQ. Daa...Wslm.


4 comments:

wani said...

x habis pusing lg kat taman safari tu...kene wat lg trip ke sana...huhu

Drg said...

ha..btul2..sapa2 yang tak pi ancol lagi, boleh pi langsung ke taman safari..kira taman safari ni 2 in 1 la. U boleh naik gajah, kuda dan unta, then main2 air, ada permainan2 macam kat ancol (tapi nampak bebudak je yang naik), selain daripada tengok haiwan beas bkeliaran kat safari thehehe..

so, pas ni jom la moestopo kita buat trip ke sana, pastu kina nginap la kat puncak..nak buat muqayyam kat sana pun mcm ok juga(tetiba je)..(mcm la ada duit sgt)

Drg said...

cuma 1 je la, bogor agak jauh, so kena banyak sabar especially bila ada macet. Thats why i suggest kita nginap di sana

aizah tnaty said...

Dear MoEstoporianS yg join d TrIp;TQ so much 4 ur participation..pliz forgive & forget 4 any inconvenienceSSSsss..hu3..on bhalf PKPMI-CJ.