Baru-baru ini, tanggal 12 september 2008, pada hari minggu, anak2 Moestopo Malaysia telah menganjurkan rumah terbuka untuk berhimpun dan menikmati jamuan Aidilfitri. Program bermula dari jam 10 pagi sehingga jam 1. Majlis ini bukan sahaja dihadiri oleh anak2 Moestopo, malah yang turut serta dalam acara ini adalah individu2 yang telah banyak membantu Moestopo dalam keadaan susah dan senang, antaranya ialah Auntie Kak Intan yang sanggup meluangkan masa untuk memasak dan memeriahkan majlis ini, dan turut hadir sama, our respected friends from Ukrida. Terima kasih kepada auntie dan semua yang bertungkus lumus menjayakan acara ini.
Tidak ketinggalan, pada hari Selasa berikutnya, kampus turut mengadakan 1 acara keramaian iaitu Halal Bi Halal, ada beberapa program yang diatur pada hari ini seperti masak-memasak, ping pong, melukis poster, fashion show, dentistry gathering dan sebagainya. Menjadi satu anjuran sekiranya anak-anak Malaysia di sini turut berkonsentrasi dalam menjayakan aktivitas di kampus bagi membaikkan lagi hubungan antara warga Malaysia-Indonesia di kampus, secara tak langsung, memulihkan hubungan internasional Malaysia-Indonesia, **besar juga peranan duta2 kecil di sini ya, oleh itu, berikanlah persepsi yang baik tentang Malaysia kepada masyarakat sekeliling di sini..



Wedges, Fries, Steamboat, BBQ, Nasi himpit, ketupat, lemang...

Dodol, Kue Makmur, Sunpret, Tart Nanas, Rempeyek..hmmh..

Kaum Hawa berhimpun sebelum Open House bermula

Dosen2 memasak

Kakak: "Ini angkatan paling ganteng,"

Interview: "Apa perasaan anda??"--> Farhana jawab:"Seronok"-mereka langsung ketawa..

Pertandingan Melukis POSTER PERGIGIAN

Menjamu selera: Open House Moestopo

Jamuan untuk Halal Bi Halal

Klinik Khusus

Selamat Datang ke FKG Moestopo

Syazwan dan Faizal: antara Malaysian participants utk pingpong

Dr Feri main tenis meja

**TERIMA KASIH BUAT SEMUA YANG MENJAYAKAN OPEN HOUSE MDS@M dan berpartisipasi dalam aktivitas kampus (satu hal yang sangat terpuji), segala kekurangan harap dimaafkan dan dapat dibaiki pada masa akan datang..insyaAllah.

0 comments: